Bildiri Yazım Kuralları
1. Bildiriler, etkinlik duyurularında belirtilen konu başlıklarında, teknolojik gelişmelerin ve yeniliklerin, uygulamaların, araştırmaların ve sonuçlarının yer aldığı bildiriler olarak kaleme alınmalıdır.
2. Bildiri adı ve içeriği birbirine uygun olmalıdır. Bildiride anlatılmak istenen bilgiler net olarak ortaya konulmalıdır.
3. Bildiri dili Türkçe‘dir. Bildirilerde kullanılan dilin anlaşılabilir bir Türkçe olmasına dikkat edilmeli, yabancı dillerdeki sözcükler ve tümceler mümkün olduğu kadarıyla kullanılmamalıdır.
4. Bildirinin üslubu, formatı ve dili kongre yapısına ve etiğine uygun olmalıdır.
5. Bildirilerde belirli bir firma veya firma topluluklarının menfaati ön plana çıkartılmamalı, bu konuda reklam ve propaganda yapılmamalıdır. Bildirilerde herhangi bir firmanın, ürünün (veya sistemin) cihazın veya markanın reklamı yapılmamalıdır.
6. Bildiriler daha önce herhangi bir dergide, katalogda ve kitapta yayınlanmamış veya benzer bir etkinlikte sunulmamış olmalıdır. Bildirilerde aktarılan konunun sorumluluğu yazar(lar)ına aittir.
7. Bildiriler sözlü veya poster olarak kabul yada red edilecektir. Bildirinizin nasıl kabul edilmesini istediğinizi kayıt formunuzda belirtiniz.
8. Bildiri sunucusunun kongreye kayıt yaptırmış olması gerekmektedir.
9. Bildiriler bilgisayarda Microsoft Word For Windows kelime işlemci programıyla tercihen son sunumlar (Win 95, 98, 2000) kullanılarak yazılmış olmalıdır.
10. Bildiriler biri asıl ikisi fotokopi olmak üzere üç nüsha, A4 boyutlu kağıda laser yada inkjet yazıcıyla alınan çıktılarla ve disket ya da CD‘ye kaydedilmiş digital kopyalarıyla birlikte tercihen kargo ile korunaklı biçimde kongre sekreterliğine gönderilmelidir. Bildiriler internetten (e-mail) ile de gönderilebilir ancak A4 çıktılarının mutlaka kargo yada posta ile gönderilmesi gereklidir. (E-mail Adresi: contact form Şekiller, tablolar, grafikler, resimler, fotoğraflar ve formüller bildiri içerisine yerleştirilmiş olmalıdır. Gönderilen bildirilerin yazılı kopyalarında herhangi bir silinti, kazıntı ya da elle düzeltme yapılmamalıdır.
11. Bildirilerde 200 (ikiyüz) kelimeyi geçmeyecek özet kısmı olmalı ve bu özette giriş ve amaç, bulgular ve tartışma ile sonuç ve öneriler bölümlerini içeren üç paragraf başlıksız olarak konulmalıdır.
12. Bildiri metninde başlıkları konularak detaylı yazılan (giriş ve amaç, bulgular ve tartışma ile sonuç ve öneriler kısımlarına) metinde geçtiği sırada ve aşağıda örnekte belirtilen şekilde kaynaklar eklenmelidir.
13. Her birinin asıl suretinde: bildirinin başlık yazar ad(lar)ı, unvanları, adresleri, telefon, faks, e-maillerinin yazıldığı kapak sayfası numarasız olarak bulunmalıdır. Fotokopilerde kapak sayfası olmamalı, sadece bildiri başlığı sonrasında özet ve bölümleri içeren numaralandırılmış sayfalar tel zımba ile birleştirilmiş olarak bulunmalıdır.
14. Asıl ve fotokopilerde sadece başlığın yazıldığı ilk sayfada başlıktan sonra üç satır boşluk bırakılarak dördüncü satırdan özet başlamalı, özet sonrası üç satır boşluk bırakıldıktan sonra dördüncü satırdan giriş ve amaç bölüm başlığı yazılarak metin başlamalıdır. Her bölüm başlığından sonra iki satır boşluk bırakıp üçüncü satırdan yazılar yazılmalıdır. Bildirilerin yazıldığı numaralı bu sayfalar; A4 kağıdının üstten 25 mm, alttan 30 mm, sağ ve sol yandan 25 mm boşluk bırakılacak şekilde olmalıdır.
15. Bildiri başlığı kapakta 24 punto, birinci sayfada 14 punto Timer New Roman fontlu bütün harfleri büyük, bold ve satır ortalayarak yazılmalıdır. Bildiride geçen özet, giriş ve amaç, bulgular ve tartışma, sonuç ve öneriler ile kaynaklar bölüm başlıkları Times New Roman fontlu 12 punto büyük harf ve bold olarak sol başta yazılmalıdır. Bildirinin diğer yazıları ise Times New Roman fontlu 10 punto ve boldsuz olarak yazılmalı, sağdan ve soldan 25 mm boşluk bırakılarak ve her iki yana yaslayarak yazdırılmalıdır.
16. Tablolarda üstte ve numaralandırılmış, şekil, grafik, formül, resim ve fotoğraflarda altta ve numaralandırılmış olarak açıklayıcı adlar ve notlar Times New Roman fontlu 10 punto ve boldlu olarak küçük harflerle, sadece Tablo, Grafik, Formül, Resim ve Fotoğrafların ilk harfleri büyük olarak yazılmalıdır.
17. Bildiri özetleri en geç 05.11.2010 tarihine kadar Sempozyum Sekreterliğine gönderilmiş olmalıdır. Bildiri özetlerinin değerlendirilmesi ve yazarlara sonuçlarının bildirilmesi 26.11.2010 tarihine kadar ilgililere bildirilecektir.
18. Bildiriler en geç 07.01.2011 tarihine kadar Sempozyum Sekreterliğine gönderilmiş olmalıdır. Kabul edilen ve edilmeyen bildirilerle ilgili bilgiler ikinci duyuru ile 04.02.2011 tarihine kadar ilgililere bildirilecektir.
19. Yukarıda formatı taşımayan bildirilerin sempozyuma katılımı kabul edilmeyecektir.